20 Nisan 2012 Cuma

Beyrut 3

Bugün son gün.

Sabah kendimizi İzmir'in Kordon'una benzeyen Cornich'e atıyoruz. Otelimizden yürüyerek gidiyoruz. Zaten amaç yürüş ve sonrasında Casablanca'da kahvaltı. Cornich'te her tarafınızda kadınlı erkekli spor yapan Beyrut'lular ve fazlasıyla da yabancılar dolu. Çok geniş olan kaldırımlarda sporun, yürüyüşün veya cafelerde oturmanın tadının çıkarıyorlar. Bu arada Casablanca'ya yer ayırtmak için defalarca aradığımız halde daha önce ulaşamadık . Bir taraftan yürüyüş yaparken bir taraftan aramaya devam ediyoruz. Sonunda telefon açılıyor ama ben ne yazık ki daha önceki araştırmalarım sırasında eksik bilgi almışım. Kahvaltı sadece Pazar günü varmış. Ve bugün günlerden Cumartesi. Olsun bende adres çok :)

 




Biz de yönümüzü Asrafieh tarafına çeviriyoruz.Kahvaltı Brioche Doree'da. Kahvaltı diyorum ama öğlen oldu bu arada. Sonrasında tüm gün Asrafieh, Gemmeyzahve Beirut Souks'ta girip çıkmadığımız yer kalmıyor sanrım. Daha önce belirtmiştim Beyrut'ta  tüm dünya markaları ve kendi designerlarına ait çok güzel mağazalardan  bolca var ama bence oldukça pahalı. Buradan uyguna alabileceğiniz şey ise elektronik.Örneğin international garantili i phone 4S 1.200 TL civarında . İpad'ler ise 600 USD'den başlıyor.
Beyrut'ta kötü olan birşey de her yerde sigara içilebiliyor olması. Hatta ondan fenası birçok yerde  nargile içiliyor olması. Değişik kokularıyla insanı bayıyorlar.
Öğleden sonra artık gerçekten yorulmaya başladığımız saatlerde Downtown'da bulunan Zucca'ya oturuyoruz. Beyrut yemekleri vs. ile alakası yok. Akşam deli gibi dolu olan, geçerken hoşumuza giden bir bar burası. Biz öğleden sonra gittiğimiz için birkaç boş masa var. Burada sonunda Almaza biraları ile tanışıyoruz. Ben çok sevdim. Minik hamburgeler, pizza dilimleri eşliğinde biralarımızı yudumluyoruz. Daha önce İstanbul'u görmüş çok da ilgili bir garsonumuz var.




Sona doğru yaklaşırken Beyrut'la ilgili bir kaç tavsiye; asla rezervasyonsuz hareket etmeyin.Biz bunu yaşadık. Diğer günler hep rezervasyon yaptırdığımız halde son gün rehaveti herhalde akşam için yer ayırtmamıştık. Ve bize Cumartesi gecesi rezervasyonsuz geldiğimiz için uzaylı gibi davrandılar.
Eğer siz de önemsiyorsanız şık giysilerinizi unutmayın :).
Pazarlığı asla unutmayın.
Trafiği berbat. Herkes kocamın tabiri ile kornanın üzerine oturmuş vaziyette ve kural diye bir şey yok. Biz İstanbul'dan alışkınız gibi birşey aklınıza gelmesin ben böyle birşey görmedim . Şehri de gezmek adına biz mümkün olduğunca yürüdük .
Heryerde USD geçiyor. 1 USD = 1,5 LBP gibi düşünebilirsiniz. 
Ha bir de aklıma geldi. Ben blogları karıştırırken falan okuduklarımdan şöyle bir izlenim ediniyorum. Meğer yurdumun insanı doğduğundan beri macaronsuz yaşayamıyormuş. İstanbul'da yokken Paris'ten, İstanbul'da açıldıktan sonrada Bebek'teki Laduree'den çıkmıyormuş. Siz de bunlardan biriyseniz, ay şekerim macaronsuz, Laduree'siz naparım diyorsanız üzülmeyin. ABC Mall'da Laduree var :)

3 gün genel anlamda gezmek görmek için yeterli. Bence fazlasına gerek yok. Sadece tavsiye edilen tüm yerleri deneyemiyorsunuz. Benim denemediğim  ama araştırmalarım sonucunda tavsiye edilen, aslında gitmeyi çok istediğim bazı yerleri de yazıyorum. Siz giderseniz benim yerime de denersiniz olur mu ?

Downtown'da Karam, daha çok öğlen yemekleri için ( Beyrut yemekleri)
Yine Downtown'da Al-Sultan Brahim, akşam için (Beyrut yemekleri)
Asrafieh'te Al Mayas, Ermeni Lokantası
Yine Asrafieh'te Pasifico, Meksika Lokantası, Margarita ve  nachoslarını kaçırmayın derler.
Bunların dışında da o kadar çok bar, gece klübü vs. var ki.
Aklama geldi bir de Vedat Milor'un tavsiyesi olan Mounir.
Ve Sky bar, MYU,  aaaaaa bu liste uzar da uzar :)

Benden bukadar. Son olarak birkaç resim daha.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder