21 Mart 2012 Çarşamba

Okuduklarımdan / Rizzoli & Isles Serisi


 
Tess Gerritsen'i geçen haftalarda D&R da gördüm . Kitabın adı Cerrah'tı. Küçük bir google çalışmasından sonra bu kitabın aslında Rizzoli & İsles serisinin ilk kitabı olduğunu anlamış bulundum. Kitapların tarzı gerilim. Ama bence bu türün iyi yazılmışlarından diye düşünebiliriz. Ben öyle düşündüm, size karışamam tabii.  Arada bu tarz kitaplar okumak hoşuma gider. İnsanı yormaz.Biraz merak, biraz heyecan katar.Güzel vakit geçirtir. İyidir yani. 
Tess Gerritsen aslında bir doktormuş fakat kitap işi tutunca abla zamanını buna vermek için doktorluk mesleğini bırakmış. Kitaplar Dedektif Rizzoli ve Adli tıp uzmanı Dr. Isles çevresinde dönüyor.
Kitap serisi Cerrah, Çırak, Günahkar, İkiz Bedenler, Siliniş, Mefisto Kulubü, Ruh Kolleksiyoncusu şeklinde gidiyor.
Cerrah ve Çırak birbirinin devamı. Diğerleri ayrı olaylar üzerine kurgulanmış ama yine de bazı küçük göndermeler vs. nedeniyle bence yukarıdaki sırayla okumakta fayda var. İsimlerin çokluğuna bakıp gözünüzü korkutmayın. Çok kolay ve hızlı aktığı için benim 1 haftamı aldı hepsini bitirmek. 
Bu serinin dizisi de çekilmiş ama ben seyretmedim. Özellikle okuduğum kitapların filmini veya dizisini seyretmeyi sevmiyorum. Kitapta anlatılan detay ve zenginlik ekrana aktarılamıyor bence. Tabii bundan Yüzüklerin Efendisi'ni ayrı tutmak lazım. Üniversite yıllarımda bir solukta okuduğum kitabın neredeyse herbir karakteri okurken hayal ettiğim şekilde karşımdaydı. Bunun için başta Peter Jackson olmak üzere emeği geçen herkeşlere teşekkürü borç bilirim :)

Sonuç ; ben beğendim. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder