10 Mart 2012 Cumartesi

Okuduklarımdan / Halfeti'nin Siyah Gülü




Nazlı Eray,
Yıllar öncesinde okuyup çok sevdiğim, ama nedense bir süreliğine unuttuğum yazar. Geçenlerde yaptığım kitap araştırmaları sırasında tekrar karşıma çıkan kızıl saçlı, zarif görünümlü kadın. Hazır hatırlamışken bir kitabını okuyayım diye düşündüm ve ne tesadüftür ki Ocak ayında yeni kitabı çıkmış. Hemen siparişimi verdim. Ve evet, doğru hatırlıyormuşum. Neredeyse bir oturuşta soluksuz okuduğum bir kitap oldu.
Beni Mardin'in sokaklarında geziye çıkardı. Kitabın arka sayfası Aşk bir rüya mı? diye başlıyor. Ve Mardin sokaklarında büyülü bir yolculuğa çıkacağınızın sinyalini zaten veriyor.
Kitabı okurken her sayfada bunun tam bir içsel yolculuk olduğunu düşündüm durdum. Sondan birkaç önceki sayfada tam olarak ne hissetiğim zaten yazılmıştı. Bu bir murakabeydi. Murakabe kitapta da anlatıldığı şekilde " İçe çekiliş. Kendi dünyana dönme. Kendi kendinle olma. Kapanma..."
Burada tüm kitabı anlatmayayım tabii. Ama Mardin sokaklarında gezerken, aşka, ihanete, tutkuya, yaşama sıkı sıkıya tutunuşa dair bir şeyler okumak ve içsel bir yolculuğa eşlik etmek isterseniz bu kitap kesinlikle kaçırılmamalı.
Nazlı Eray ve kitaplarına dair daha fazla bilgi için tık tık ...

1 yorum:

  1. Değerli blog yöneticisi paylaştığınız makaleler bize çok yardımcı oluyor Dell dizüstü servis ekibimiz çalışmalarınızda başarılar diler.

    YanıtlaSil